A-Assistans är en trygg och väletablerad arbetsgivare som har anordnat personlig assistans sedan 1994. Vi växer och utvecklas ständigt och söker fler duktiga medarbetare. Om du vill göra skillnad för en annan människa och ha ett meningsfullt arbete så är vi arbetsgivaren för dig.
Vad kan A-Assistans erbjuda dig som medarbetare?
Vi värderar kunskap och är unika med att erbjuda utbildningar och föreläsningar för alla våra medarbetare och personliga assistenter mot ersättning. Utöver det har vi goda anställningsvillkor säkrade genom kollektivavtal och företagets policy, marknadsmässig lön, lönetillägg och friskvårdsbidrag.
Vi är väldigt måna om våra medarbetares hälsa och välbefinnande. För oss är det viktigt att alla medarbetare trivs med sitt arbete och tycker att det är givande att gå till jobbet.
Vad krävs för att arbeta som personlig assistent?
Vår målsättning är att våra kunder ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Det innebär att du som arbetar som personlig assistent måste vara lyhörd och ha god förmåga att samspela med andra människor. Vi värderar personliga egenskaper högt och har inget formellt krav på utbildning. Alla våra personliga assistenter får individuella introduktionsplaner och utbildning inför för varje specifikt uppdrag.
Vilka arbetsuppgifter ingår?
Varje uppdrag är unikt. Dina arbetsuppgifter som personlig assistent kan därför variera från kund till kund –beroende på kundens särskilda behov, önskemål, intressen och ålder. Det kan handla om b.la personlig omvårdnad, förflyttningar, matlagning, städning, kommunikation och träning. I din roll kommer du att förhålla dig till både kunden, kundens företrädare, anhöriga samt medarbetarna och arbetsgivaren. Om inte kunden styr det dagliga arbetet så finns det en arbetsbeskrivning som vägleder dig.
Vem ansvarar för assistansen?
Assistanskonsulten är kundens och personalens närmaste ansvarig. Assistanskonsulten ansvarar för att lagar och föreskrifter följs och samordnar assistansen och arbetsgruppen. Vi anser att en öppen kommunikation och transparens är nyckeln till ett bra samarbete.
Tystnadsplikt
Respekt, diskretion och tystnadsplikt är viktiga hörnstenar i vår verksamhet. Personliga assistenter har tystnadsplikt under hela anställningsperioden men också efter att anställningen har upphört. Tystnadsplikten är livslång och det är förbjudet att förmedla vidare information om kunden eller kundens närstående.
Vill du jobba hos oss? Registrera dig i Primass här eller kolla in våra lediga tjänster på Platsbanken
Senast uppdaterad 26 juli 2023